2012 m. vasario 11 d., šeštadienis

Mano vertybių kompasas

Nutariau, kad reikia parašyti apie savo vertybes, tai kas man svarbu ir reikšminga mano gyvenime, ir kuo aš stengiuosi vadovautis priimdamas vieną ar kitą sprendimą ar žmogų į savo gyvenimą.

Ar visada elgiuosi pagal savo vertybių sistemą? Tikrai ne, nes nesu tiek sveikas, kad galėčiau nenukrypstamai jų laikytis. Be to būna gyvenime situacijų, kai aplinkybės to neleidžia (čia turiu omeny visokius LifeBoat scenarijus). Tačiau, jei žinau kokios jos, jei žinau kas man svarbu - galiu lengviau susiorientuoti, kaip man elgtis vienoje ar kitoje situacijoje. Man atrodo, kad vertybės - kaip ant kompaso nurodytos žymos, o kompaso rodyklė - mano dabartinis elgesys. Jei matau, kad elgiuosi ne pagal savo pasirinktą kryptį, galiu keisti savo veiksmus, elgesį ir judėti ta kryptimi, kurion norėčiau eiti, vadovaudamasis vertybių sistema.

Remdamasis, taipogi, savo vertybėmis, galėsiu geriau pasirinkti žmones, kuriuos noriu turėti savo gyvenime - tuos kurių vertybių sistema artima su manąjai.

Kokią kryptį noriu savo kompasui užduoti? Pagrindinis tikslas - laimė. Gyventi gyvenimą, kuriame aš būčiau laimingas.

O dabar vertybės...
  • Drąsa.
    Tai drąsa būti savimi, pripažinti sau savo jausmus, būti atviru su savimi, drąsa būti atviru su kitais žmonėmis.
  • Laisva valia.
    Supratimas, kad viskas vyksta gyvenime tik dėl to, kad aš pasirenku tai laisva valia, savanoriškai. Supratimas, kad gyvenu tokį gyvenimą, kuriame nesu priverstas elgtis pagal aplinkybes, bet tokį, kokį pasirenku pats.
  • Sąžiningumas.
    Pirmiausia gebėjimas būti sąžiningu su savimi, turėjimas drąsos būti atviru su savimi. Po to, jei jau esi sąžiningas su savimi, lengviau būti sąžiningu su kitais.
  • Empatija.
    Gebėjimas suprasti tai, ką jaučia kiti žmonės, empatizuoti jiems. Gebėjimas suprasti juose tai, ko kartais jie ir patys apie save nesupranta. 
  • Spotaniškumas.
    Būti spontanišku, elgtis ir jaustis laisvai įvairiausiose situacijose, net kai atrodo, kad tai neįmanoma. 
  • Tiesa ir mokslinis principas.
    Mokėjimas panaudojant mokslinį principą ir logiką daryti sprendimus. Gebėjimas objektyviai pamatyti savo klaidas ir jas koreguoti, atsiribojant nuo doktrinų, įsitikinimų, dogmų.
  • Jaumingumas.
    Savo emocijų pripažinimas, drąsa jas jausti, ir išreikšti. 
  • Laisva rinka.
    Supratimas, kad tik savanoriški ir abipusiai naudingi mainai gali būti produktyvūs. Visa, kas grindžiama prievarta ir apgavyste, man nėra savanoriški santykiai.
  • Finansinė nepriklausomybė.
    Finansinių įsipareigojimų neturėjimas, gyvenimas turint finansinių išteklių ilgesniam laikui, nei objektyviai įvertinta gyvenimo trukmė. 
  • Valdžios ir prievartos nebuvimas
    Viskas, kas grindžiama autoritetu ir prievarta, nesuderinama su laisva valia, tiesa, laisva rinka, kūrybiškumu.
  • Sveikata.
    Buvimas sveiku fiziškai ir emociškai. Išsimiegojimas, sveika mityba, normalus fizinis krūvis, savityra ir saviugda. 
  • Kūrybiškumas.
    Požiūris į iškylančius klausimus, ar kliūtis kūrybiškai, nestandartiškai ir atvirai. Naujų kelių, metodų, dizainų, technikų išbandymas.
  • Asmenybės tobulėjimas.Nuolatinis savojo aš auginimas - mokantis, pažįstant save, savo jausmus ir santykį į pasaulį.
  • Klaidos. (Papildyta)Aš manau, kad galėjimas klysti ir gebėjimas mokytis iš savo klaidų - dar viena didelė vertybė. Didžiąją gyvenimo dalį pragyvenau bausdamas save už klaidas, kai tuo tarpu - tai buvo didžiausios dovanos :)
  • Smalsumas. (Papildyta)
    Domėjimasis aplinka ir savimi. Natūralus noras pažinti ir suprasti, nevertinant pagal nuostatas ar įsitikinimus.
Rašydamas žinojau, kad kai kurios jų šiandieną yra priešingoje mano kompaso rodyklei pusėje. Tačiau aš labai noriu ir dėl to renkuosi gyventi gyvenimą tokį, ir su tokiais žmonėmis, kad mano kompaso rodyklė stabiliai būtų nukreipta mano vertybių kryptimi. Pagrindine, Laimės kryptimi.

1 komentaras:

  1. Šiai dienai kalionė savęs pažinimo labirintais man davė labai labai daug: atradau širdžiai mielą veiklą ir kas dar svarbiau – atradau drąsos ja užsiimti, nepaisant aplinkinių vertinimo ir nuomonių, atradau savyje tokių savybių, kurių anksčiau net neįsivaizdavau esant, jaučiuosi dešimtis kartų laisvesnė, šimtus kartų paprasčiau reaguoju į tai, kas vyksta ir dar daug atradimų

    AtsakytiPanaikinti

Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.