2012 m. kovo 2 d., penktadienis

Tikrasis Aš - centrinė mūsų dalis

Tęsiant temą apie vidines dalis, reikia būtinai pakalbėti apie savo Tikrąjį Aš, mūsų visų asmenybės ašį.

Kaip jau rašiau anksčiau, mūsų Tikrasis Aš, tai mūsų esybė, mūsų racionali, sveika, empatiška, smalsi ir jautri dalis, suprantanti pasaulį tokį, koks jis yra. Tikruoju Aš psichologai ir psichoanalitikai vadina Psichę, mūsų pagrindinę sąmonės ir pasąmonės dalį, nulemiančia mūsų unikalumą, kai kurie autoriai tai dar vadina Siela, arba tiesiog Savimi.

Man labiausiai priimtinas terminas Tikrasis Aš, nes jis gana aiškiai nusako, kad tai esame mes, be gynybų, projekcijų ir introjekcijų.

Kaip Tikrasis Aš keičiasi vaidmenimis su kitais jūsų vidaus gyventojais? Įsivaizduokite, kad jūsų kūnas, tai didelė mašina, kurią galima valdyti iš vienos vairuotojo sėdynės. Ta jūsų dalis, kuri sėdi toje sėdynėje, tuo metu ir valdo jus. Tai gali būti Kritikas, Griovėjas, Tikrasis Aš, ar bet kuri kita jūsų dalis, tuo metu įsitaisusi už jūsų vairo. Dar įdomiau, kad kartais ten gali įsitaisyti keletas dalių vienu metu – tada jos dalinasi sėdynę ir kiekviena kontroliuoja jūsų elgesį dalinai.

Kada mūsų Tikrasis Aš veikia mumyse, kada jis sėdi toje vairuotojo sėdynėje? Dažniausiai susitikti su Tikruoju Aš galime būdami nusiraminę ir gerai jausdamiesi arba meditacijų metu. Tai nereiškia, kad jūsų Tikrasis Aš negali jausti nemalonių emocijų, tačiau dažniausiai nemalonios emocijos rodo aktyvuotą vieną ar kitą gynybos mechanizmą, neleidžiantį tikriems ar menamiems priešininkams atakuoti jūsų Tikrojo Aš. 

Gali kilti klausimas, jei jaučiate intensyvius jausmus, kaip suprasti, ar jie kyla iš Tikrojo Aš, ar juos jaučia kuri nors iš jūsų dalių? Tai nėra lengva padaryti, kai jau turite emocinių randų (anksčiau patirtų traumų, dėl kurių susiformavę jus saugančios dalys), tačiau įmanoma – Tikrojo Aš emocijos visada racionalios, t.y. kylančios iš situacijų, kuriose tokį jausmą jausti yra natūralu. Pavyzdžiui jausti liūdesį dėl artimo žmogaus netekties, ar pyktį dėl neteisybės savo atžvilgiu – racionalu ir teisinga. Neracionalu, pavyzdžiui, jausti norą turėti partnerį, nepriklausomai nuo jo savybių, ar džiaugtis dėl prievartos manant kad "įvykdytas teisingumas" (pavyzdžiui nugalėtas "blogietis"). 

Jausmų nebuvimas taipogi rodo, kad vairuotojo kėdėje šiuo metu Tikrasis Aš nesėdi. Tai greičiausiai kokia nors dalis (dalys), kuri gesina jausmus, ir neleidžia jiems pasireikšti. Dalys taip saugo jūsų Tikrąjį Aš, arba kitas dalis, nuo to, kas gali su jomis atsitikti – dažnai tai tik menamas pavojus, nes, dabar esanti situacija, kažkuo primena tai, kas vyko tada, kai susidarė emociniai randai.

Kaip pasodinti tikrąjį aš į vairuotojo kėdę? Jei jumyse yra daug emocinių randų, gali užtrukti, kol iš naujo išmoksite reaguoti į jau įprastas situacijas kitaip nei anksčiau. Tam gali pasitarnauti žurnalinimas, savityra, meditacija, sąmoningumas ir Ekspedicijos į save, padedančios jums susivokti, kada veikia Tikrasis Aš, o kada jūsų dalys.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.