2012 m. balandžio 19 d., ketvirtadienis

"Man viskas gerai" – Neigimas 1 dalis


"Su manimi viskas gerai! Mano gyvenimas puikus, aš laiminga(s), viskas man puikiai sekasi. Neturiu jokių problemų." – labiausiai mane gąsdinantys žodžiai, kai juos išgirstu iš žmonių, su kuriais atvirai kalbamės. Po penketo minučių pokalbio, aš jau girdžiu, kaip "vaikai neklauso", kaip "nepatinka  darbas", kaip "draugai juos išnaudoja", kad "šeimoje dabar krizė" ir "ji / jis  su sutuoktiniu beveik skiriasi".
O tada paskubomis atskrieja: "Bet šiaip, tai man viskas gerai, juk visi taip gyvena".

Kas vyksta tokų žmonių viduje?

Neigimas. Neigimas kad tai, kas darosi jų gyvenime – nėra normalu. Kad jie nėra laimingi ir nenusipelno tokiais būti.

Iš asmeninio patyrimo galiu pasakyti, kad didžiausia baimė man, buvo pripažinti sau pačiam, jog mano gyvenime nėra viskas gerai, kad tai, jog kažkur giliai, viduje kirbėjo nuolat apie save neduodanti pamiršti mintis – "O gal negerai? Gal taip neturėtų būti?". Ir kai ji išlįsdavo, pasiguosdavau kam šalia, trenkdavau minčiai per galvą, kad lįstų, iš kur atėjusi o tada užpildavau dozę "optimizmo" – "viskas bus gerai", "kietiems dar blogiau būna", "aš dar turiu šansą". Visa tai baigėsi visišku savo pašlijusios finansinės padėties ignoravimu, sugriuvusiais asmeniniais santykiais, viršsvoriu... ir kitomis "linksmybėmis".

Štai todėl, dabar įsitempiu kaip styga, kai man pasako: "Viskas su manimi gerai". Tai – sumuštinio, kurio pagrindas – riebus neigimas, įdaras – visos nelaimės, kurios vis kaupiasi gyvenime, o viršus – paskrudintas optimizme "Bet ir kitiems panašiai", receptas.

Pažįstamas receptas?

Jei taip, tai tas storas įdaro sluoksnis vieną dieną gali tapti nebeįkandamas, užstrigti gerklėje ir uždusinti.

Neigimas – viena labiausiai paplitusių psichologinės gynybos formų, kai žmogus, negalėdamas susidoroti su tuo, kas vyko ar vyksta realybėje, vienašališkai tai neigia. Pavyzdžiui alkoholikai ar narkomanai neigia tury priklausomybę nuo svaiginainčių medžiagų, arba moteris, mušama vyro, neigia smurtą.

Kaip atpažinti neigimą? Jei dar nepraradote ryšio su dalimi, kuriai reikia pagalbos, ir kuri nuolat primena, kad nėra viskas gerai, net jei ir taip sakote, jei yra tas kirbulys viduje, pabandykite su pačiu kirbuliu (geriausia būtų raštu), arba paprašyti pokalbio su žmonėmis, kuriais pasitikite, ir su kuriais jaučiatės saugūs. Atkreipkite dėmesį, jei kiti jums nuolat kartoja tą patį, apie jus, tai potencialiai stiprus neigimo signalas. Taigi:

Viskas pas Tave gerai?

Labai tikiuosi, kad tai ne neigimas!

Kaip neigimas veikia? ... laukite tęsinio.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Pastaba: tik šio tinklaraščio narys gali skelbti komentarus.